Veelgestelde vragen
Algemeen
-
Zijn de reizen van Het Buitenhof geschikt voor mij?
Bij Buitenhof Reizen organiseren we begeleide groepsvakanties voor verschillende doelgroepen.
Buitenhof Reizen voor mensen met een verstandelijke beperking
Deze reizen worden georganiseerd voor (jong)volwassenen vanaf 18 jaar met een verstandelijke beperking. Onze reizen zijn speciaal bedoeld voor mensen die nét niet zelfstandig op vakantie kunnen, maar ook voor reizigers die intensievere zorg en begeleiding nodig hebben. Welke ondersteuning jij ook nodig hebt – bij Buitenhof Reizen ben je aan het juiste adres!
Vakanties op maat – van lichte begeleiding tot intensieve zorg
Om je te helpen bij het kiezen van een passende reis, hebben we ons aanbod overzichtelijk ingedeeld in vijf begeleidingsniveaus. Deze niveaus worden weergegeven met één tot vier helpende handjes:
-
Hoe meer handjes, hoe intensiever de begeleiding tijdens de vakantie.
-
Voor jongere deelnemers is er bovendien een speciale jongerencategorie (reizigers tussen 18 - 35 jaar), afgestemd op hun wensen en behoeften.
Altijd een vakantie die bij jou past
Of je nu op zoek bent naar ontspanning, avontuur of rust: met ons ruime aanbod is er altijd een begeleide vakantie die aansluit bij jouw mogelijkheden. Boek je via onze website?- Klik op ‘Zoek je vakantie’
Bovenaan de pagina zie je de verschillende niveaus zien. Klik op 'meer informatie'. De uitleg klapt uit. - Klik op de juiste categorie, zodat je de reizen ziet die het beste bij jou passen.
-
-
Hoe kan ik een vakantie boeken?
Kies een reis die bij jou past! Ons reisaanbod vind je in de reisgids én op onze website. Heb je jouw favoriete vakantie gevonden? Dan kun je op drie manieren boeken:
Online
Via onze website boek je eenvoudig jouw gewenste reis. Klik bij de reis van jouw keuze op ‘bereken mijn prijs’ en volg de stappen om je aan te melden.
Aanmeldformulier uit de gids
Gebruik je liever het papieren aanmeldingsformulier uit de vakantiegids? Vul het volledig in en stuur het op naar:
Buitenhof Reizen
Postbus 109
2800 AC GOUDATelefonisch of e-mail
Ben je al eerder met ons op vakantie geweest? Dan kun je ook telefonisch of per e-mail boeken. We helpen je graag persoonlijk en beantwoorden meteen je vragen. Neem contact met ons op via:
Telefoon: 0182 – 587050
E-mail: info@buitenhof.nl -
Wat betekent de status van mijn reis?
Boek je een vakantie? Let dan goed op de status van de reis. Achter elke vertrekdatum op onze website zie je een status staan. Deze geeft aan wat de beschikbaarheid is van de reis op dat moment. Er zijn drie mogelijke statussen:
Gegarandeerd vertrek
Bij deze status is de reis definitief bevestigd. De vakantie gaat hoe dan ook door, ongeacht het aantal deelnemers. Je kunt je dus al rustig voorbereiden op jouw vakantie!
Beschikbaar
Deze reis is op dit moment nog gewoon te boeken. Wacht niet te lang, want vol is vol!
Op aanvraag
Wanneer je een reis boekt met de status op aanvraag, betekent dit dat we eerst moeten nagaan of er nog plek is. Je ontvangt van ons binnen 5 werkdagen een bericht over de beschikbaarheid.
Kan de reis doorgaan? Dan wordt jouw boeking definitief gemaakt en ontvang je een bevestiging. Is er geen plaats meer? Dan vervalt de boeking kosteloos en kijken we graag met je mee naar een andere optie.
Heb je een reis geboekt en staat deze 'op aanvraag' geen zorgen, je vakantie gaat door! -
Kan ik een optie nemen?
Als je er liever nog even over wilt nadenken of je de vakantie ook echt wilt boeken, neem dan een optie!
Bel hiervoor 0182 - 587050 of maak een optie via de website.
Deze optie is geheel vrijblijvend en blijft 5 werkdagen staan. We willen wel graag van jou weten of wij de optie mogen omzetten in een definitieve boeking of dat je de optie wilt annuleren.Het is niet verplicht om eerst een optie te nemen, je kunt ook gelijk een boeking maken.
-
Wanneer komt de reisgids uit?
De zomergids komt in oktober uit. Zo kun je ruim op tijd beginnen met het plannen van jouw vakantie!
Als je de laatste jaren met ons op vakantie bent geweest, krijg je de gids automatisch thuis gestuurd. Heb je de gids via de website aangevraagd, dan zal deze automatisch naar jou verstuurd worden. Wil je de vakantiegids voor iemand anders aanvragen, dan kan dat via de website.
Ga je liever in de winter op vakantie? Bekijk dan de winterflyer, deze wordt in augustus verwacht. Hierin staan verschillende mogelijkheden voor een zorgeloze vakantie!
-
Kan ik met Persoonsgebonden budget (PGB) betalen?
Buitenhof Reizen organiseert vakanties voor mensen die begeleiding en/of zorg nodig hebben. De kosten voor deze vakanties zijn hoger dan die van de “reguliere” vakantieganger. De meerkosten worden veroorzaakt door de intensieve begeleiding op onze reizen; de kosten voor onze vrijwilligers. Voor onze reizigers die langdurige zorg genieten bestaat de mogelijkheid om een deel van deze kosten vergoed te krijgen.
Klik hier voor meer informatie over het vergoeden van een deel van de kosten van jouw vakantie via Persoonsgebonden Budget of Zorg in Natura.
Voor meer informatie kun je altijd contact met ons opnemen via telefoonnummer 0182 - 587058 of mailen naar PGB@buitenhof.nl
-
Kan ik betalen middels Zorg in Natura (ZIN)?
Zorg in Natura wil zeggen dat een zorginstelling zorg aan je verleent en de administratie regelt. Wanneer je zorg en begeleiding ontvangt van een zorgverlener middels Zorg In Natura, kunnen wij op jouw verzoek contact opnemen met de zorgverlener om de zorg en begeleiding over te nemen gedurende jouw vakantie. Wij sluiten, in samenspraak met jouw zorgverlener, vervolgens een raamovereenkomst af. Inmiddels heeft Stichting Het Buitenhof met ruim 40 zorginstellingen een raamovereenkomst. Hier tref je een lijst aan van deze zorgverleners. Staat jouw zorgverlener hier niet tussen, maar ben je wel geïnteresseerd in de mogelijkheden, aarzel niet om contact met ons op te nemen. Let op: De reguliere zorgverlener is niet verplicht hier zijn/haar medewerking aan te verlenen.
Voor meer informatie kun je daarom altijd contact met ons opnemen via telefoonnummer 0182 - 587058 of mail naar ZIN@buitenhof.nl -
Hoe zit het met de reis- en annuleringsverzekering? En wat als ik al een reisverzekering heb?
Reisverzekering
De reisverzekering is bij al onze reizen inbegrepen in de reissom, omdat in praktijk blijkt dat er tijdens de vakantie zaken kunnen gebeuren waar wij en de thuissituatie (ouders en/of verzorgers) geen rekening mee hebben kunnen houden. Denk hierbij aan erge last van heimwee, een onverwachte gebeurtenis waardoor het gedrag totaal verandert en de reiziger niet meer in een groep functioneert. Op zo’n moment moeten wij besluiten de reiziger naar huis te halen. Dit zijn slechts twee voorbeelden waarbij wij zonder problemen een beroep kunnen doen op de a.s.r. Indien de thuissituatie geen helpende hand kan bieden zorgt de a.s.r. ervoor dat de reiziger op kosten van de verzekeraar naar huis gaat en dat er eventueel begeleiding geregeld wordt. Normaal gesproken valt dit niet onder een reisverzekering en moeten de reigers dit zelf betalen. Zo zijn er nog meer afspraken gemaakt met de a.s.r. die afwijken van andere reisverzekeringen. Daarnaast is het voor onze begeleiding van belang om te weten dat iemand gegarandeerd en goed verzekerd is.
Ik heb al een reisverzekering en wil deze niet afsluiten bij Buitenhof Reizen. Kan dat?
Ja, dat kan. Let wel, het is alleen maar mogelijk aan een reis deel te nemen indien je een reisverzekering hebt afgesloten. Daarom vragen we je een afstandsverklaring te tekenen. Zo geef je aan dat je geen gebruik wilt maken van onze reisverzekering en geef je jouw polisnummer en naam van de verzekering aan ons door. Vanzelfsprekend wordt dit dan niet in rekening gebracht op jouw factuur.
Annuleringsverzekering
De Allrisk annuleringsverzekering is niet bij de reissom inbegrepen. De kosten voor deze verzekering staan per reis aangegeven, zowel op de website als in onze brochure. Wij adviseren je dringend om deze verzekering af te sluiten, let op deze kan tot maximaal 14 dagen na boeken afgesloten worden. Immers, annuleren of afbreken van een reis brengt kosten met zich mee. Bij a.s.r. ben je (deels) verzekerd als je jouw reis wilt annuleren of vervroegd wilt afbreken om een aantoonbare reden die voor jou persoonlijk belangrijk is. Deze reden moet buiten jouw schuld en onvoorzien zijn.
-
Wat is het medicijnbeleid van Buitenhof Reizen?
Veel van onze reizigers gebruiken medicijnen, jij misschien ook. In dat geval is het van groot belang dat je een actuele medicijnlijst meeneemt op reis.
Geef je het medicijn beheer aan de vrijwilliger, dan vragen wij dit gelijk bij instappen aan de begeleiding te overhandigen.
Hou je zelf je medicijnen in beheer, super! -
Ik heb een verpleegkundige handeling nodig, kan dat op deze reis?
Al onze reizen worden begeleidt door reisbegeleider. We wijzen jou erop dat niet alle reisbegeleider een medische achtergrond hebben. Wanneer je een verpleegkundige handeling nodig hebt, doen wij onze uiterste best om ervoor te zorgen dat er een vakbekwame reisbegeleider mee op reis gaat. Dit zijn reisbegeleider die gecertificeerd zijn, maar niet altijd BIG geregistreerd.
Hieronder volgt een overzicht met de verpleegkundige handelingen die wij per categorie kunnen bemannen:
Jongeren/Avontuurlijk/Ondernemend vakanties
- EpilepsieRustig aan vakanties
- Toedienen insuline
- Bloedsuikerspiegel meten
- Toedienen stesolid
- Katheterzak verwisselen
- Stomazak verwisselenZorg vakanties
- Injecteren subcutaan
- Blaas spoelen
- Verzorgen stoma
- Conisch zwachtelen
- Wondzorg
- Sondevoeding verwisselen
- ZuurstofVoor de volgende handeling schakelen wij thuiszorg in. Dit kan voornamelijk in Nederland, neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
- Sondevoeding of medicatie via sonde
- Sonde/Mickybutton/Pegsonde verwisselen
- Compressie zwachtelen
- Tracheastoma verzorgen/uitzuigen
- Katheter inbrengen man/vrouw
- Suprapubisch katheter verwisselen
- Darmspoelen
- Medicatiepomp
- Drain verzorgen
-
Ik gebruik insuline, kan ik mee op vakantie?
Indien je insuline gebruikt, kunnen er verschillende situaties van toepassing zijn:
• Er moet door de begeleiding insuline toegediend worden met een insulinepen.
• Je dient zelf insuline toe, maar hebt hierbij wel toezicht nodig.
• Je dient zelf insuline toe en hebt hierbij geen toezicht nodig.
We wijzen jou erop dat niet alle vrijwilligers een medische achtergrond hebben. Wanneer je insuline gebruikt zullen we hier bekwame vrijwilligers op de reis indelen. Dit zijn vrijwilligers die gecertificeerd zijn, maar niet altijd BIG geregistreerd. -
Kan ik een eenpersoonskamer boeken?
Wil je een 1-persoonskamer? Deze zijn beperkt beschikbaar op de reizen. Om zeker te weten dat er een eenpersoonskamer beschikbaar is kan je telefonisch contact opnemen met 0182 - 587 050 of op de website het filter aanzetten. Bij bungalowreizen zijn er nooit 1-persoonskamers beschikbaar.
Als deze beschikbaar zijn, is dat zeker mogelijk. Helaas kan het niet op alle reizen. Je kunt per reis zien of het mogelijk is, dit staat aangegeven op de website en in de brochure. Let op, voor veel hotels geldt dat er slechts een beperkt aantal éénpersoonskamers beschikbaar zijn. Je betaalt voor een éénpersoonskamer een toeslag, deze wordt op jouw factuur verrekend. Je hebt dan ook alleen recht op een éénpersoonskamer als dit bevestigd staat op de factuur en je de toeslag hiervoor betaald hebt. Als dit niet het geval is, omdat er standaard éénpersoonskamers beschikbaar zijn staat dit vermeld bij de reis.
-
Kan ik een eenpersoonskamer boeken?
Wil je een 1-persoonskamer? Deze zijn beperkt beschikbaar op de reizen. Om zeker te weten dat er een eenpersoonskamer beschikbaar is kan je telefonisch contact opnemen met 0182 - 587 050 of op de website het filter aanzetten. Bij bungalowreizen zijn er nooit 1-persoonskamers beschikbaar.
Als deze beschikbaar zijn, is dat zeker mogelijk. Helaas kan het niet op alle reizen. Je kunt per reis zien of het mogelijk is, dit staat aangegeven op de website en in de brochure. Let op, voor veel hotels geldt dat er slechts een beperkt aantal éénpersoonskamers beschikbaar zijn. Je betaalt voor een éénpersoonskamer een toeslag, deze wordt op jouw factuur verrekend. Je hebt dan ook alleen recht op een éénpersoonskamer als dit bevestigd staat op de factuur en je de toeslag hiervoor betaald hebt. Als dit niet het geval is, omdat er standaard éénpersoonskamers beschikbaar zijn staat dit vermeld bij de reis.
-
Kan ik altijd een rolstoel of rollator meenemen op reis?
Als je gebruik maakt van een rollator dan komen onze rustig aan reizen en onze zorgreizen in aanmerking.
Als je gebruik maakt van een rolstoel dan kun je gebruik maken van onze zorgreizen.
Let op! Je mag maximaal 1 rolstoel of rollator per reis meenemen.
Hulpmiddelen huren
Bij veel reizen is het mogelijk om een rolstoel en/of rollator ter plekke te huren. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Wij zijn bereikbaar via 0182 - 587 050 of info@buitenhof.nl
-
Hoe vraag ik een visum aan?
Voor sommige reizen heb je een visum nodig. Dit staat aangegeven bij de reis op de website en in onze vakantiegids. Voor sommige reizen kunnen wij je helpen. Zo hoef jij je nergens zorgen om te maken en kun je onbezorgd aftellen naar je vakantie! Neem voor vragen en of hulp nodig contact op met 0182 - 587 050 of info@buitenhof.nl
Voor de reis
-
Wanneer ontvang ik de reispapieren?
Dit verschilt per reis.
- Bij een grote busreis 4 tot 3 weken voor vertrek
- Bij een kleine busreis 4 tot 3 weken voor vertrek
- Bij een groep in groep reis, een reis via De Jong Intra, riviercruise of een vliegreis 10 tot 7 dagen voor vertrek
Bij je reispapieren vind je alle informatie die je nodig hebt ter voorbereiding van je reis. Zoals een paklijst, thuisblijvers informatie, op- en afstaptijden en vluchttijden. Ook ontvang je een kennismakingsbrief van de begeleiders die met jou meegaan op reis.
-
Hoe verloopt de (aan)betaling?
Heb jij je vakantie gereserveerd? Leuk!
Na de reservering van jouw vakantie ontvang je een boekingsbevestiging/factuur en informatie voor de aanbetaling en restantbetaling:
• De aanbetaling dien je binnen 7 dagen te voldoen.
• De restantbetaling dient uiterlijk 6 weken voor het begin van de vakantie te worden voldaan.Boek je een reis die binnen 6 weken vertrekt, dan dien je bij boeking het gehele bedrag in een keer te voldoen.
Voor onze zeecruises gelden afwijkende betalingsvoorwaarden. Hierover word je geïnformeerd op de boekingsbevestiging.
Vermeld bij de betaling altijd het kenmerk dat op de factuur bij het bedrag staat aangegeven.
-
Is er Buitenhof assistentie op de opstapplaatsen?
Dat is afhankelijk van wat voor soort reis je hebt geboekt.
• Grote Busreizen: op de op- en uitstapplaats of op de wisselplaats zijn begeleiders van het Buitenhof aanwezig die je helpen de juiste bus te vinden. Indien je kiest voor een afwijkende opstapplaats, is er géén Buitenhof assistentie.
• Groep-in-Groep reizen: er is Buitenhof assistentie aanwezig op de wisselplaats, maar niet op de opstapplaats. Reizigers dienen in staat te zijn zelfstandig mee te reizen van de opstapplaats naar de wisselplaats.
• Kleine Busjesreizen: er is géén Buitenhof assistentie aanwezig op de op- en uitstapplaatsen. De chauffeur is de begeleider. -
Wanneer krijg ik vluchttijden te horen?
Wij zetten vluchttijden zodra ze bekend zijn zo snel mogelijk op de website. Heb jij een vliegvakantie geboekt? Kijk dan op de site bij je reis of ze er al op staan!
-
Kan ik een taxi boeken via Buitenhof Reizen?
Uiteraard kunnen wij je helpen bij het boeken van een taxi. Dit kan bij onze partner Munckhof Taxivervoer. Om bij je opstapplaats of vakantiebestemming te komen kun je gebruikmaken van de haal- en brengservice van onze partner Munckhof Taxivervoer. Tijdens de taxiritten is er geen begeleiding aanwezig. Op de opstapplaats (m.u.v. Groep in Groepreizen) ontmoet je de Buitenhof begeleiders. Wel blijft de taxichauffeur wachten totdat onze Buitenhof begeleiders aanwezig zijn, zo ben je nooit alleen! Mocht je gebruik willen maken van de taxi, kun je dit aangeven bij het maken van de boeking of door telefonisch contact op te nemen. Een taxi boeken kan tot 10 dagen voor vertrek. De taxi belt twee á drie dagen voor vertrek. Ze maken de planning heel kort van te voren en kunnen daarom pas twee á drie dagen voor vertrek duidelijkheid geven.
De kosten voor deze service worden berekend op basis van de afstand tussen jouw ophaaladres en de opstapplaats. De tarieven per persoon per enkele reis zijn als volgt:
0 - 25 km € 75,00
25.1 - 55 km € 100,00
55.1 - 100 km € 150,00
100.1 - 150 km € 195,00
150.1 - 200 km € 265,00> 200.1 km € 315,00
Toeslagen- Bij vervoer van of naar Schiphol rekenen we een toeslag van € 32,00 per enkele reis.
- Voor rolstoelvervoer geldt een toeslag van € 45,00 per enkele reis.
Let op: dit kan een gedeelde taxi zijn.
Een taxirit kun je reserveren tot uiterlijk 10 dagen voor vertrek. Moet je de rit annuleren of wijzigen, dan brengen wij € 27,00 wijzigingskosten in rekening. Je kunt de wijziging doorgeven door te bellen naar 0182 – 587050, een e-mail te sturen naar info@buitenhof.nl, of door dit aan te geven op het aanmeldingsformulier van je reis.
-
Waar moet ik rekening mee houden bij het inpakken van mijn koffer?
Bij de reispapieren ontvang je een paklijst voor je koffer. Dan krijg je een idee wat je mee kunt nemen als je op reis gaat. Maar zelf kun je ook al nagaan naar wat voor bestemming je gaat. Ga je naar een warm land? Neem dan bijvoorbeeld een korte broek mee.
Als je een vliegvakantie boekt hou er dan wel rekening mee dat er een maximum zit aan het aantal kilo’s dat je mee mag nemen in het vliegtuig. Vaak is dit 20 kg voor je reisbagage. Daarom is het handig om wat ruimte over te houden zodat je niet over het maximum aantal kilo’s gaat. Je wilt natuurlijk ook nog een leuke souvenir meenemen als aandenken!
De handbagage moet vaak ook aan bepaalde afmetingen voldoen. Dit staat vermeld in je reispapieren.
-
Is er voorafgaand aan de vakantie een kennismaking met de begeleiders van de reis?
Wij hebben niet voor alle reizen een persoonlijke kennismaking met de begeleiders of reisgenoten. Bij de reispapieren zal je een kennismakingsbrief ontvangen, zodat je al een beetje een idee hebt wie straks je reisbegeleiders zijn. Heb je een verre of jongerenreis geboekt? Ongeveer 1 maand voor vertrek is er op dinsdagavond een online kennismakingsbijeenkomst. Hierbij krijg je meer informatie over de vakantie, kan je je reisgenoten ontmoeten en de reisbegeleiding! Je ontvangt voor deze online bijeenkomst een uitnodiging via de e-mail.
-
Heb ik een ziektekostenverzekering nodig?
In Nederland ben je verplicht om een ziektekostenverzekering te hebben. Deze is ook geldig in het buitenland. Neem wel een verzekeringspasje mee als je op vakantie gaat. Dat maakt de administratieve afhandeling veel eenvoudiger mocht je onverhoopt toch in het ziekenhuis belanden. Mocht dit gebeuren dan is er ook altijd begeleiding bij aanwezig om alles in goede banen te leiden.
-
Mag ik mijn medicijnen meenemen naar het buitenland?
Naast het verstrekken van een actuele medicijnlijst aan Het Buitenhof is het als je naar het buitenland reist ook van belang om een Europees medisch paspoort mee te nemen. Het Europees medisch paspoort is te verkrijgen bij de huisarts, je medisch specialist, de GGD of de apotheek, en is handig als je in het buitenland bent en acuut medicatie nodig hebt.
• Opiumwet
Mocht je medicatie hebben die onder de Opiumwet valt, zoals morfine, medicinale cannabis of sommige medicijnen tegen ADHD vraag dan een Schengenverklaring aan.
Informatie en de Schengenverklaring zelf zijn te verkrijgen bij het CAK. De verklaring dient door jou als patiënt en je (huis)arts te worden ingevuld en opgestuurd naar het CAK, die het document waarmerkt en retourneert. Houd er rekening mee dat dit enkele weken kan duren, dus wees er op tijd bij.
• Niet-Schengenland
Reizigers die medicatie gebruiken die onder de Opiumwet vallen en buiten het schengengebied reizen hebben een verklaring nodig van de ambassade van dat land. Vraag dit ruim van te voren aan. -
Waar geef ik toestemming voor het gebruik van beeldmateriaal?
De leukste vakantiefoto’s gebruiken we in onze brochure, op onze website en op sociale media als Facebook, Instagram, TikTok en Youtube. Dankzij deze sfeerbeelden heb je een goed beeld gekregen van onze vakanties, onze deelnemers en onze organisatie. Misschien hebben deze foto’s je wel zó enthousiast gemaakt dat je hierdoor bij Het Buitenhof een vakantie hebt geboekt. Ook ontvang je na afloop van jouw vakantie een reisverslag met de mooiste foto’s; leuk om aan jouw familie en vrienden te laten zien! Door akkoord te gaan met de reizigersvoorwaarden geef je toestemming om beeldmateriaal te gebruiken voor het reisverslag, de website, de brochure en overige promotiedoeleinden. Heb hier bezwaar tegen, geef het bij ons aan via info@buitenhof.nl.
-
Ik reis rechtstreeks naar mijn accommodatie, wat is er voor mij anders?
Wanneer je rechtstreeks naar je accommodatie reist, betekent dit dat je geen gebruik maakt van de gezamenlijke busreis en dus geen lunch onderweg hebt. Je reist op eigen gelegenheid rechtstreeks naar de bestemming.
Houd er rekening mee dat er geen geld wordt teruggegeven wanneer je ervoor kiest om rechtstreeks te reizen in plaats van met de bus mee te gaan.
Tijdens de reis
-
Wat als ik mijn vakantie eerder moet afbreken?
Bij het boeken van je reis heb je ook een reisverzekering afgesloten. Zo kunnen we garanderen dat als er iets mocht gebeuren zoals heimwee of een onverwachte gebeurtenis waardoor het moeilijk is om nog te functioneren in de groep, wij een beroep kunnen doen op deze reisverzekering. Die hebben we afgesloten bij de a.s.r.
Indien de thuissituatie geen helpende hand kan bieden zorgt de a.s.r. dat je op kosten van de verzekeraar naar huis gaat en dat er eventueel begeleiding geregeld wordt. Normaal gesproken valt dit niet onder een reisverzekering en moet je dit zelf betalen. Zo zijn er nog meer afspraken gemaakt met de a.s.r. die afwijken van andere reisverzekeringen.
-
Wat moet ik weten over de Buitenhof opstapplaatsen?
Buitenhof Reizen heeft een uitgebreid opstapsysteem met diverse opstapplaatsen door heel Nederland, zoals Amsterdam, Arnhem, Eindhoven, Maarssen, Rotterdam, Groningen, Voorburg en Zwolle. De exacte opstapplaatsen staan bij de reizen vermeld. Het Buitenhof behoudt zich het recht voor om bij te weinig deelnemers op aangevraagde opstapplaats deze te wijzigen.
De definitieve opstapplaats- en tijd staan vermeld in de reisbescheiden welke je ongeveer 3 tot 4 weken voor vertrek ontvangt. Indien je de door jou opgegeven opstapplaats wilt wijzigen wordt € 27,00 wijzigingskosten per persoon in rekening gebracht. Binnen 1 week voor vertrek kun je de opstapplaats niet meer wijzigen. Op de wisselplaats stap je over op de bus die je naar de vakantiebestemming brengt. Op de wisselplaats is altijd Buitenhof assistentie aanwezig om je de juiste bus te wijzen.
-
Wie begeleid mijn reis?
Op vakantie gaan is spannend en bijzonder. Zeker als je wat extra begeleiding nodig hebt. Bij Buitenhof Reizen begrijpen we dat goed. Daarom zorgen we altijd voor een deskundig en betrokken team van reisbegeleiders, zodat jij en je omgeving met een gerust hart op reis kunnen gaan.
Reizen voor mensen met een verstandelijke beperking
Bij onze Zorg- en Rustig-aan-reizen gaat er een betaalde teamleider mee. Dit is een professional die het team aanstuurt, de voorbereidingen treft en erop let dat de juiste zorg wordt geboden. Zo weet je zeker dat alles goed geregeld is. Ga je mee met een Avontuurlijke, Ondernemende of Jongerenreis? Dan is er een vrijwillige coördinator die zorgt voor de organisatie en de aansturing van het team. Ook hier kun je rekenen op een veilige en goed voorbereide reis.
-
Wat als ik mijn vakantie eerder moet afbreken?
Bij het boeken van je reis heb je ook een reisverzekering afgesloten. Zo kunnen we garanderen dat als er iets mocht gebeuren zoals heimwee of een onverwachte gebeurtenis waardoor het moeilijk is om nog te functioneren in de groep, wij een beroep kunnen doen op deze reisverzekering. Die hebben we afgesloten bij de a.s.r.
Indien de thuissituatie geen helpende hand kan bieden zorgt de a.s.r. dat je op kosten van de verzekeraar naar huis gaat en dat er eventueel begeleiding geregeld wordt. Normaal gesproken valt dit niet onder een reisverzekering en moet je dit zelf betalen. Zo zijn er nog meer afspraken gemaakt met de a.s.r. die afwijken van andere reisverzekeringen. -
Hoe gaat Buitenhof Reizen om met verliefdheid tijdens de vakantie?
Wij vinden het alleen maar mooi om te horen dat er op één van onze reizen een nieuwe liefde opbloeit. Maar hoe moeilijk het misschien ook is, toch is het beter om je prille verliefdheid nog even te bewaren voor thuis. Wij van het Buitenhof hebben een verantwoordelijkheid naar begeleiders, ouders en familie en wij willen niet dat er vervelende dingen gebeuren op vakantie. Want veiligheid gaat voor alles.
Mocht Cupido je echt niet met rust laten dan is het natuurlijk toegestaan om hier uiting aan te geven. Elkaars hand vast te houden, knuffelen of zoenen is toegestaan maar meer niet. Dat is een grens die wij bewaken.
Ben je nog steeds verliefd nu je thuis bent? Wissel elkaars nummer uit!
-
Wat is het noodnummer?
Voor noodgevallen en probleemsituaties is Buitenhof Reizen tijdens de reizen ook buiten kantoortijden (tussen 17 uur en 9 uur) te bereiken. Buitenhof Reizen is tijdens de reizen 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar via het volgende noodnummer: 06-54740963. Dit nummer is alleen voor zeer dringende noodgevallen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag!
-
Kan ik mijn zakgeld in beheer geven van de begeleiding?
Wil je een leuke souvenir kopen als aandenken voor thuis? Een drankje doen of een kaart naar familie en vrienden sturen? Dan is het een goed idee om wat zakgeld mee te nemen. Wij adviseren €25,00 per dag aan te houden.
Sommige reizigers houden hun zakgeld in eigen beheer, voor anderen geldt dat zij hulp nodig hebben. In dat geval wordt het zakgeld aan het begin van de vakantie ingeleverd bij de begeleiding. De begeleiding geeft je dan iedere dag (of een aantal keren per week) een envelop met jouw zakgeld. Mocht je hulp nodig hebben bij het zakgeldbeheer dan adviseren wij je om het zakgeld verdeeld over enveloppen mee te nemen. Het voordeel is dat het geld dan mooi verspreid wordt over de vakantie én je kunt het geld niet kwijtraken. Wél zo veilig.
-
Kan ik mijn medicijnen in beheer geven van de begeleiding?
Veel van onze reizigers gebruiken medicijnen. Jij misschien ook. In dat geval is het van groot belang dat je ons een actuele medicijnlijst verstrekt. Het is mogelijk om tijdens jouw reis je medicijnen in beheer van Het Buitenhof te geven. In dat geval geef jij of je ouders/verzorgers toestemming aan onze vrijwilligers om de medicijnen in beheer te hebben c.q. toe te dienen. We wijzen jou erop dat niet alle vrijwilligers een medische achtergrond hebben. Wanneer je insuline gebruikt zullen we hier bekwame vrijwilligers op indelen. Dit zijn vrijwilligers die gecertificeerd zijn, maar niet altijd BIG geregistreerd.
-
Hoe word ik geïnformeerd als er sprake is van vertraging?
Als de vertraging langer dan 30 minuten is, dan belt de begeleiding jou of degene die jou wegbrengt op. Zij zullen dan aangeven hoelang de vertraging is en hoelang je nog moet wachten voordat je op vakantie mag!
Voor de terugreis geldt dat het thuisfront wordt gebeld als de vertraging langer dan 30 minuten is. -
Krijg ik een verdwaalkaartje van de begeleiders?
Dat is afhankelijk van de begeleiding en dat gebeurt niet bij elke reis. Als je dat wel wilt, dan mag je daar altijd om vragen.
Na de reis
-
Wanneer ontvang ik mijn reisverslag?
Na afloop van iedere vakantie ontvang je een reisverslag, vol met mooie foto's. Een mooie herinnering aan die gezellige vakantie die je gehad hebt!
Dit verslag wordt gemaakt door één van de vrijwilligers uit het begeleidingsteam. De vrijwilligers hebben na terugkomst van de vakantie 7 weken de tijd om het verslag te maken. Dit betekent dat je uiterlijk 8 weken na terugkomst van de reis het verslag ontvangt. Heb je na 8 weken het verslag niet ontvangen, bel ons dan gerust! Dan nemen wij contact op met het team om ervoor te zorgen dat het verslag zo snel mogelijk verstuurd wordt.
-
Wanneer ontvang ik mijn reisverslag?
Na afloop van iedere vakantie ontvang je een reisverslag, vol met mooie foto's. Een mooie herinnering aan die gezellige vakantie die je gehad hebt!
Dit verslag wordt gemaakt door één van de vrijwilligers uit het begeleidingsteam. De vrijwilligers hebben na terugkomst van de vakantie 7 weken de tijd om het verslag te maken. Dit betekent dat je uiterlijk 8 weken na terugkomst van de reis het verslag ontvangt. Heb je na 8 weken het verslag niet ontvangen, bel ons dan gerust! Dan nemen wij contact op met het team om ervoor te zorgen dat het verslag zo snel mogelijk verstuurd wordt.
-
Ik heb een opmerking of klacht over mijn vakantie, wat nu?
Vanzelfsprekend doen wij er alles aan om onze reizen tot volle tevredenheid uit te voeren. Mocht je tijdens je reis een onvolkomenheid constateren dan kun je de volgende stappen ondernemen.
1) Je kunt de klacht het beste tijdens de reis met jouw reisbegeleiding bespreken. Zo kan er tijdig, direct en ter plekke een oplossing gevonden worden.
2) Als de klacht door de reisbegeleiding niet naar tevredenheid wordt opgelost, verzoeken wij je direct contact op te nemen met ons noodnummer (06 - 54740963). Wij staan 24 uur per dag voor je klaar!
3) Mocht de klacht zowel door onze begeleider als via ons noodnummer niet naar wens zijn opgelost, neem dan contact op met ons via 0182 - 587050.
Deze kun je binnen twee maanden na terugkomst van jouw vakantie indienen via klachten@buitenhof.nl, omdat de klacht anders niet meer in behandeling genomen kan worden. Zie artikel 12 van de ANVR Reizigersvoorwaarden. -
Wanneer ontvang ik het "welkom thuis enquêteformulier"?
Wij hopen natuurlijk dat jij een geweldige vakantie gehad hebt en zijn erg benieuwd hoe jij de vakantie hebt ervaren. Daarom ontvang je 48 uur na thuiskomt krijg je het "welkom thuis enquêteformulier" in je mailbox. In dit formulier kun je de reis beoordelen en toekomstige wensen kenbaar maken. Ook kun je een leuke beoordeling achterlaten, zodat wij op de website andere reizigers kunnen informeren over hoe leuk jouw reis is geweest!
Overige vragen
-
Kan ik het beste pinnen of met contant geld betalen in het buitenland?
Pinnen ter plaatse zal goedkoper zijn, zeker met een andere valuta. Begeleiding kan hierbij altijd assisteren indien gewenst. Mocht iemand vooraf willen wisselen dan is dit ook geen probleem. Ook bij gewone euro’s mag de keuze hierin zelf gemaakt worden. Het is wel goed om er op te letten dat je bankpas geschikt is voor geldopname in het buitenland.
-
Kan ik het beste een paspoort of identiteitskaart meenemen?
In onze gids staat bij elke reis aangegeven of je voor de reis waar jij naar toe gaat een paspoort of ID-kaart nodig hebt. Ook kun je dit vinden op de website bij je reis onder ‘reisinfo’. Reis je buitenhof Europa, dan heb je altijd een paspoort nodig. Let er wel op dat je legitimatiebewijs nog geldig is op het moment dat je je reis gaat maken. Ook geldt voor sommige landen dat je paspoort of ID-kaart 2 tot 6 maanden geldig moet zijn ná de terugreis. Als dit het geval is dan staat dat aangegeven op de website bij je reis en in de reisgids.
-
Kan ik het beste een paspoort of identiteitskaart meenemen?
In onze gids staat bij elke reis aangegeven of je voor de reis waar jij naar toe gaat een paspoort of ID-kaart nodig hebt. Ook kun je dit vinden op de website bij je reis onder ‘reisinfo’
Let er wel op dat je legitimatiebewijs nog geldig is op het moment dat je je reis gaat maken. Ook geldt voor sommige landen dat je paspoort of ID-kaart 2 tot 6 maanden geldig moet zijn ná de terugreis. Als dit het geval is dan staat dat aangegeven op de website bij je reis en in de reisgids. -
Moet ik ingeënt worden?
Als je een reis hebt geboekt waar vaccinaties worden geadviseerd, dan staat dit aangegeven op de site en in de reisgids. Een echt advies mogen wij niet geven, raadpleeg in dat geval de GGD of de huisarts.
-
Is het toegestaan om te roken tijdens de vakantie?
Roken is toegestaan, doe dat alleen niet op de hotelkamers of in bijvoorbeeld restaurants. Volg ook altijd de regels en wetten van de accommodatie/land op en houd rekening met je omgeving en reisgenoten.
-
Ik kan niet zwemmen, kan ik dan wel mee op vakantie?
Je kunt uiteraard gewoon mee op vakantie. Dat zouden we zelfs ontzettend leuk vinden. Je moet het alleen wel even aangeven op het aanmeldingsformulier. Zo houden we het veilig en leuk voor iedereen.
-
Wat is er allemaal in mijn reis inbegrepen?
Kiezen voor Buitenhof Reizen betekent kiezen voor een vakantie die volledig verzorgd is. Nergens vind je een reis met zoveel inbegrepen in de prijs:
INBEGREPEN in de reissom:
• Alle overnachtingen
• Alle maaltijden
• Vervoer van de opstapplaats naar de bestemming v.v.
• Vervoer tijdens de vakantie (m.u.v. vliegreizen)
• Groepsgeld, bestaande uit:
o Dagelijks een excursie, uitstapje of activiteit, inclusief entreegelden
o Gezamenlijke consumpties
o Reisverslag
• Kosten voor Reisbegeleiding
• Reis-, bagage- en ongevallenverzekering “Comfort” van a.s.r. (let op: eigen risico € 50,- per gebeurtenis).• Bijdrage Calamiteitenfonds € 2,50 per boeking indien je naar het buitenland reist
• Bijdrage SGR € 5,- per persoon
• Reserveringskosten € 20,- per boeking
NIET INBEGREPEN in de reissom:
• Persoonlijke uitgaven
• Extra consumpties
• Annuleringsverzekering
• Zakgeld: Voor alle uitgaven van persoonlijke aard zoals souvenirs, extra drankjes, ansichtkaarten etc. adviseren wij je zakgeld mee te nemen, à € 20,00 per dag.De gepubliceerde reissom is gebaseerd op de prijzen, heffingen en belastingen zoals deze bij de reisorganisator bekend waren ten tijde van publicatie en onder voorbehoud van kennelijke fouten en vergissingen.
-
Waarom moet ik een Consumentenbijdrage SGR van €5,- per persoon betalen bij boeking van een reis?
Vanaf 1983 betaalden consumenten bij het boeken van een vakantiereis een bijdrage. In 1999 was het fondsvermogen groot genoeg om ‘normale’ risico’s zonder bijdrage te dekken. De bijdrage van de consument was niet langer nodig. Door de bijdragen die de consument in de jaren 80 en 90 betaalde, kon iedereen daarna zorgeloos reizen zonder te hoeven betalen voor een garantie op de reis.
Aangesloten reisorganisaties gaan per persoon per boeking de bijdrage van €5,- in rekening brengen. Dit wordt verwerkt in de prijs van de reis of je ziet de bijdrage in je factuur en/of boekingsbevestiging. De bijdrage moet afgedragen worden, zodat je met garantie op reis kunt gaan.